noclegi / apartamenty / województwo dolnośląskie

ośrodki wypoczynkowe, apartamenty

Co to za miejsce?

Witajcie

Przygotowaliśmy dla Was kameralne miejsce w Karkonoszach: dla zmęczonych rodziców, dziadków i dla ciężko pracujących chcących odpocząć w ciszy i bez dzieci by nabrać sił do dalszych zmagań z życiem.

Do Waszej dyspozycji są 2 dwupokojowe apartamenty w Białym Domu oraz cały Zielony Dom- w sumie 10 miejsc noclegowych. W wyjątkowych sytuacjach, na wyraźną prośbę naszych gości przygotujemy pościel na rozkładanych kanapach w pokojach dziennych- obniży się komfort wypoczynku, ale czasami przyjaźń lub więzy rodzinne tego wymagają- wtedy maksymalna liczba gości to 16 osób. Można u nas wypocząć aktywnie oraz leniwie- książki, ogród, cisza, piękne okoliczności przyrody.

My z naszym zwierzyńcem też mieszkamy w Jelonku, służymy Wam radą w wyborze szlaków, częstujemy kawą, siedzimy z Wami przy ognisku jeśli tylko naszego towarzystwa sobie życzycie.

Serdecznie zapraszamy do Jelonka i dobrego pobytu Wam życzymy!

Marta i Marek

uDOGoodnienia

Zobaczcie piękne góry, idealne do zwiedzania z psami- na teren KPN psy mogą wejść, obowiązkowo na smyczy.

Jeżeli właściciel psa planuje długą wyprawę bez psa- może liczyć na naszą pomoc, wyprowadzimy pieska, damy mu jeść lub jeśli jest zgodny z naszymi rezydentami i nie zamierza zjeść naszych kotów, to spędzi cały dzień w naszym towarzystwie w naszym mieszkaniu (mieszkamy w JELONKU), w ogrodzie lub na wspólnym spacerze- usługa jedno-dwurazowa w czasie pobytu, nieodpłatna, zawsze uzgadniana z nami dzień wcześniej.

Zapewniamy miski, woreczki na odchody, szmaty, ręczniki i inne stare tkaniny, by wytrzeć mokre zwierzę lub zabezpieczyć podłogę przed ubłoconymi łapami.

Prosimy o przestrzeganie Regulaminu zamieszczonego na naszej www.jelonekkarkonosze.pl, zwłaszcza wyprowadzanie psa za potrzebą poza teren Jelonka, sprzątanie po swoim pupilu, uzgadnianie wyjść na ogród w razie konfliktu między psami gości i naszymi rezydentami. W pokojach pieski nie mogą spać bezpośrednio na pościeli hotelowej- jeżeli psiaki i właściciele mają taki zwyczaj to bez problemu doposażymy łóżka w dodatkowe kocyki lub narzuty.

Pies w pokoju może zostać sam jeżeli nie cierpi na samotność- tzn. płaczem, wyciem, szczekaniem, niszczeniem przedmiotów daje wyraz swojemu niezadowoleniu.

OKOLICA DLA PSÓW:
JELONEK leży na w skraju Karkonoskiego Parku Krajobrazowego, w lesie mnóstwo polan, ścieżek i tras spacerowych. Trochę dłuższe wyprawy to już góry Śnieżne Kotły, Szyszak, Szrenica- jamnik przejdzie ale w plecaku właściciela :-) Większe psy, bez kondycji, też mogą mieć problem ze stawami.

W pobliżu, 200m za Jelonkiem, Potok Rudnika- górski potok z zimną i płytką wodą, wartkim nurtem, bardzo urokliwy- omszałe głazy w korycie, za głazami naniesiona ziemia tworzy płytkie spokojne ""baseniki"" do kąpieli . Moje psy uwielbiają biegi korytem potoku.
W jelonkowym ogrodzie jest oczko wodne- tutaj pieski mogą jedynie ugasić pragnienie, kąpiel w oczku jest zabroniona.

SYLWESTER:
Uprzedzamy naszych sylwestrowych gości, że na terenie obiektu fajerwerków nie odpalamy. Prosimy także o nieodpalanie fajerwerków we wsi ze względu na strach nie tylko domowych pupili ale także ptaków zwierząt leśnych. Raczej jest cicho, ale zawsze znajdzie się kilka ekip we wsi chcących "radośnie" powitać Nowy Rok. Odgłosów fajerwerków w najbliższego dużego miasta Jeleniej Góry u nas nie słychać.

• Plaża lub inne miejsce gdzie psy mogą się wykąpać
  • Tereny do spacerów
  • Możliwość zostawienia psa pod nieobecność właścicieli (w pokoju lub innym miejscu)
  • Możesz zabrać ze sobą więcej niż jednego psa
  • Pies może chodzić bez smyczy na naszym terenie
  • Miska dla psa
  • Woreczki czystości na miejscu
  • Petsitter

Okolice i atrakcje

Nasza historia

Jesteśmy małżeństwem w wieku prawie emerytalnym, żyjemy sobie spokojnie pod Śnieżnymi Kotłami, w małej górskiej, cudownej miejscowości Michałowice.
Jesteśmy „miastowi” ale miasto nas męczy. Ze Szczecina, od lat, w każdej wolnej chwili przyjeżdżaliśmy na karkonoskie szlaki, w końcu postanowiliśmy zamieszkać w górach, gdzieś w miłym miejscu, z dala od turystycznego zgiełku.

Z myślą o tych co kochają naturę

10 lat temu, w Michałowicach znaleźliśmy to, czego szukaliśmy- ciszę, spokój, piękne widoki, lasy, góry, wygodny dom i życzliwych sąsiadów.
Dom nazwaliśmy JELONKIEM, z wielką dbałością o komfort naszych gości przygotowaliśmy pokoje ciepłe i bardzo gościnne. Nasza rodzina powiększała się o kolejne zwierzęta, jelonkowi goście o sercach jak nasze-zielonych, zwierzolubnych i pełnych szacunku dla Matki Natury stawali się przyjaciółmi.

Jednak Miasto o nas nie zapomniało- sprawy zawodowe i rodzinne spowodowały, że sprzedaliśmy michałowicki dom i wróciliśmy z powrotem nad morze. Już po kilku miesiącach żałowaliśmy tej decyzji – trudno się żyło bez górskich, kamienistych szlaków, bez potoków, bez widoków po hen, hen, bez marszów z góry i pod górę, więc…odkupiliśmy Jelonka!
To właśnie magia Michałowic- kto tu zajrzy, ten pozostaje pod urokiem wioski i… wraca.

Otoczenie naszego ośrodka

Znacie Michałowice?

To mała, górska osada w Karkonoszach pod Śnieżnymi Kotłami.
Na wzgórzu Drewniak, na wys. 647m.n.p.m, w bezpośrednim sąsiedztwie lasów Obszaru Natura 2000 oraz Karkonoskiego Parku Narodowego, posadowiony jest zespół dwóch budynków: przedwojenny z 1932r Biały Dom oraz niedawno dobudowany Zielony Dom- kompleks nazwaliśmy JELONKIEM.

Jelonkowe budynki usytuowane są na ogrodzonej działce 2000m2, w znacznej części na skarpie na której nawet nie sililiśmy się, by stworzyć ogród- natura uczyniła to za nas, więc cieszymy się ze starych świerków,granitowych skał i głazów, wszędzie wysiewających się naparstnic.
W Michałowicach mieszka ok.300 osób, w połowie mieszkańcy są tu urodzeni, druga połowa mieszka tu z wyboru.

Już wjeżdżając wijącą się pod górę drogą do Michałowic przez wykuty w granitowej skale tunel czujemy, że zostawiamy przed tunelem życie codzienno-zawodowe i zaczynamy RELAKS, że za tunelem rozpoczyna się świat zachwycającej swą magią miejscowości idealnej na wypoczynek w górach. Oddalona od turystycznego zgiełku podgórska osada czaruje klimatem, światem roślin i zwierząt, formacji skalnych, ciszą, kameralnością, spokojem.

Zielony Dom i parter Białego Domu przeznaczone są dla Gości, my z naszym zwierzyńcem mieszkamy na piętrze Białego Domu, ale nasze drzwi są dla Was otwarte- wpadajcie na pogaduchy, zapraszamy na kawę, wino, czasami na domowe ciasto.

Oferta dla rowerzystów

Już za furtką Jelonka można wsiąść na rower i podążyć jedną z licznych dróg leśnych lub szlaków rowerowych albo….
100m od Jelonka jest wjazd na kompleks tras rowerowych MTB OLBRZYMY- jednokierunkowe wymagające szlaki rowerowe przeznaczone w większości dla średnio zaawansowanych i profesjonalnych górskich rowerzystów.
Wspaniała baza wypadowa- przyjazd do Jelonka wieczorem by od wczesnego ranka dnia następnego korzystać z tras!

Rowerzyści mają zapewnione w cenie pobytu miejsce dla roweru w rowerowni ( zamykany garaż) do której tylko oni dostają klucze.
W rowerowni jest stanowisko (ze stojakiem rowerowym) do drobnych napraw oraz mini-warsztat, w nim podstawowe narzędzia- pompka do roweru, pompka do amortyzatora, imbusy, klucze rowerowe, dętka uniwersalna 27,29 cali, zestaw łatek, szmatki, smary.
Jest możliwość umycia roweru wężem.
Można skorzystać z pralni- od razu po wycieczce można samodzielnie nastawić pralkę i wyprać odzież, potem wywiesić ją w ogrzewanej suszarni lub latem na suszarce w ogrodzie- 10zł/1 wsad.

Dostępne pokoje

JELONEK to Układ dwóch budynków, w Białym domu są 2 apartamenty, Zielony Domek jest wyłącznie do użytku jednej ekipy. Oba Domy mają wspólną przestrzeń: tarasy, ogród, parking. Jednak cały JELONEK może przyjąć jednocześnie 10 osób- 4 w Białym Domu + 6 w Zielonym Domu, ogród jest duży, więc ludzie zawsze znajdą prywatność we wspólnych przestrzeniach. Pieski, jeżeli nieagresywne, mogą korzystać z całego obiektu swobodnie.

Apartament Łąkowy

dla 2-4 osób wyłącznie dla osób dorosłych

Dwupokojowy apartament na parterze Białego Domu składający się z pokoju dziennego z aneksem kuchennym, sypialni, łazienki- komfortowy dla 2 osób (maksymalnie dla 4 osób).

Szczegóły

Przytulna, wygodna sypialna z dużym łóżkiem małżeńskim 180cm x 200 cm, szafa i szafki nocne.
Pokój dzienny wyposażony w rozkładaną wersalkę, stolik kawowy, stół z 4 krzesłami, wieszak i szafka na buty.
Częścią pokoju dziennego jest dobrze wyposażony aneks kuchenny w którym znajdują się:
kuchenka elektryczna z 4 palnikami,
piekarnik,
zmywarka,
lodówka z zamrażalnikiem,
kuchenka mikrofalowa,
czajnik elektryczny,
ekspres do kawy
komplet garnków, naczyń i sztućców
W łazience znajduje się kabina prysznicowa , grzejnik, umywalka, wc

Apartament Leśny

dla 2-4 osób wyłącznie dla osób dorosłych

komfortowy dla 2 osób (maksymalnie dla 4 osób).

Szczegóły

Przytulna, wygodna sypialna z dużym łóżkiem małżeńskim 160cm x 200 cm, szafa i szafki nocne.
kuchenka elektryczna z 2 palnikami,
lodówka z zamrażalnikiem,
kuchenka mikrofalowa,
czajnik elektryczny,
ekspres do kawy
komplet garnków, naczyń i sztućców
W łazience znajduje się kabina prysznicowa , grzejnik, umywalka, wc

Zielony Dom

dla 1-7 osób wyłącznie dla osób dorosłych

Komfortowy dla 7 osób, w całości do dyspozycji grupy przyjaciół lub rodziny.

Szczegóły

Parter, to duża otwarta przestrzeń dzienna z aneksem wypoczynkowym, jadalnym, kuchennym oraz łazienka, bezpośrednie wyjście na taras i do ogrodu
Duży salon z aneksem wypoczynkowym (2 kanapy, ława, kominek)
aneks kuchenny (płyta elektryczna czteropalnikowa, kuchenka mikrofalowa, zmywarka, czajnik elektryczny, ekspres do kawy, komplet garnków, naczyń i sztućców)
jadalnia ze stołem na 8 osób
łazienka
Piętro
sypialnia – 4 łóżka pojedyncze (90 cm szerokości) + wejście na antresolę
Antresola
2 łóżka pojedyncze (80 cm szerokości)

Wyżywienie

1-4 osoby w Zielonym Domku- 400zł/1 doba
5 osób w Zielonym Domku- 450zł/1 doba
6 osób w Zielonym Domku- 540zł/1 doba

Opłata za 1psa- 50zł. niezależnie od długości pobytu.

50(jedn) PLN / za psa

Kontakt z obiektem

Adres obiektu

Kolonijna 7
58-573 Piechowice
Polska

Obozy, wydarzenia i promocje

• Znasz nocleg przyjazny psom, którego nie ma w naszej bazie? Poleć go innym!

• Połącz wypoczynek i szkolenie Twojego czworonoga - zapisz się na wakacje z Demo Dog